lifestyle · Strona główna

7 powodów by pokochać jesień

Lubicie jesień? Nie? To konieczne przeczytajcie ten wpis.

Uwielbiam upał, słońce, lato i wszystko co związane z tą porą roku. Nie ma dla mnie takiego pojęcia jak zbyt wysoka temperatura, moi bliscy mówią nawet, że urodziłam się w niewłaściwej strefie klimatycznej. Z tego powodu na myśl o nadchodzącej jesieni zawsze przechodziły mi ciarki po plecach, jednak od pewnego czasu inaczej postrzegam ten czas. Udało mi się dostrzec uroki jesieni i przekonałam się, że każda pora roku może być wyjątkowa. Jesteście ciekawi w jaki sposób umilam sobie jesienne dni?

blog

  1. Korzenna herbata

Jestem wielką fanką herbaty, mogłabym ją pić na okrągło i tak naprawdę tylko zdrowy rozsądek powstrzymuje mnie przed dostarczaniem niebotycznych dawek teiny do swojego organizmu. Jesienią uwielbiam sięgać po mocną czarną herbatę z dodatkiem cytryny, pomarańczy, soku malinowego, imbiru, cynamonu i goździków. Oczywiście nic nam nie przeszkadza pić tak sporządzonego napoju cały rok, jednak to właśnie jesienią smakuje po prostu najlepiej.

herbata_zimowa_blog

  1. Spacery

Jesień to również idealna pora, aby wybrać się na przechadzkę po parku czy lesie w towarzystwie rodziny lub ukochanej osoby. Niskie temperatury mogą do tego zniechęcać, ale wystarczy ciepło się ubrać, założyć czapkę, rękawiczki, szal i na pewno nie pożałujecie. Kolorowe liście, kasztany dojrzewające na drzewach i świeże rześkie powietrze to idealni kompani w walce z jesienną chandrą.

jesien_spacer

  1. Długie wieczory…

Najlepiej w towarzystwie dobrej książki, filmu lub serialu. A tego kocyk, korzenna herbata i towarzystwo jakieś miłej osoby. Jeśli szukacie ciekawych tytułów na jesienne popołudnia to z książek serdecznie polecam książkę Aleksandry Boćkowskiej pt. „To nie są moje wielbłądy” (genialna), a z lżejszych tytułów „Jackie! Nieautoryzowana biografia Jacqueline Kennedy”. Natomiast jeśli chodzi o filmy ostatnio oglądałam fenomenalny „Brooklyn”, który z pewnością spodoba się miłośniczkom mody lat 60. – wspaniałe stroje, wspaniała fabuła. No po prostu polecam. Jeśli znacie jakieś ciekawe i godne polecenia książki bądź filmy koniecznie dajcie mi znać!

  1. Świece, świece, świece

Najlepiej takie o słodkim zapachu. Moje ulubione aromaty na sezon jesienno-zimowy to wanilia, jabłko-cynamon, karmel itp.  Nie bez powodu świece są nieodłącznym elementem spa. Ciepły płomień w połączeniu z ulubionym aromatem eterycznych olejków zapachowych działa upajająco, odstresowująco i pozytywnie nastraja. Moim ulubionym sposobem na relaks po naprawdę ciężkim tygodniu jest gorąca kąpiel z ulubionymi świecami i jakąś spokojną muzyką.

  1. Szale, kapelusze, czapki

Jestem strasznym zmarzluchem. Gdybym tylko mogła to prawdopodobnie owinęłabym się w ciepły koc i wszędzie tak chodziła. Jednak myślę, że mogłoby to wyglądać przynajmniej dziwnie, dlatego pozostają mi szale. Najlepiej takie ogromne, którymi można szczelnie opatulić. Kiedy temperatura spada poniżej 10 stopni chętnie sięgam również po czapki. Jesień to także dobra okazja do noszenia kapeluszy. Uwielbiam tego rodzaju nakrycia głowy, dodają szyku i pewności siebie, a do tego są bardzo kobiece i eleganckie.

blog_moda_jesien

  1. Planszówki

Gry planszowe wprost uwielbiam. Wieczór spędzony z rodziną, planszówką i domowym ciastem to z pewnością jedna z rzeczy, za które uwielbiam jesień. Ostatnio naszą ulubioną grą jest „Wsiąść do pociągu, gramy w nią niemal przy każdej okazji i jeszcze nam się nie znudziła. Jeśli nie mieliście okazji jeszcze wypróbować tej planszówki bardzo Was zachęcam. Jestem pewna, że wciągnie Was tak samo jak nas J.

  1. Bieganie

Last, but no least… Jesienią czy zimą bardzo łatwo znaleźć wymówkę, żeby unikać sportu i ruchu. Jest zimno, ciemno, deszczowo i nic nam się nie chce. Po co wychodzić na zewnątrz, skoro można zostać w ciepłym domu? Jednak nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje sportu. Podczas jego uprawiania wydzielają się endorfiny, a nasz nastrój podnosi się. Dlatego ja zachęcam Was do biegania. Podstawą jest odpowiedni strój, a zimno jest tylko przez pierwszych kilka minut. Potem nasz organizm się rozgrzewa i nie czuć chłodu, a rześkie powietrze. Można również ćwiczyć w pomieszczeniu, ale moim zdaniem warto naszemu ciału dostarczyć porządną dawkę tlenu.

A na koniec….coś dla tych, którzy stwierdzają, że za nic nie zaakceptują jesieni i zimy 😀

12195984_933929893311432_6133437470492056185_n

2 thoughts on “7 powodów by pokochać jesień

Skomentuj

